PAZARLAMANIN TÜM HARFLERİ BİRLEŞSİN!

21 Temmuz, 2006

Basılı Reklamlar

Tek bir resim, cümle ya da grafik çalışması ile aktarmak istediklerinizi hedefe mükemmel bir şekilde nasıl iletirsiniz? Her ne kadar basılı reklamlar hedef kitlenin önüne görüntülü olanlarla eşit şartlarla ve aracılarla çıkmasa da, basılı reklamların da kendilerini ifade tarzları oldukça etkili. Elbette konseptiyle, mesajıyla ve araçlarıyla doğru düşünülmüş olmaları kaydıyla. Çarpıcı bir metin, ya da sadece gerçekten etkileyici bir resim ile okurun dikkatini istenilen biçimde çekmek en iyisi. Kimse pek de ucuza almadığı moda dergisini karıştırıken arka arkaya gelen 5 tane reklamdan hoşnut değil ama, hedef kitlenin beğeneceği ve bakmak isteyeceği reklamı yakalamak da zor olmasa gerek. Aynı dergi reklamlarının üzerine, özellikle bazı kozmetik firmalarının fondoten, nemlendirici, şampuan gibi tanıtım amaçlı tester paketlerini iliştirdiklerini hatırlayalım.



Elbette ki sadece markamızı, ürünümüzü tanıtırken değil, daha sanatsal öğelerin yansıtılabileceği, sosyal amaçlı tanıtımlar için de basılı medya reklamlarını kullanabiliriz. Hazır konuyu da demin açmışken başarılı bir sosyal içerikli çalışmayı örnek verelim. Kozmetik ürünlerin hayvanların üzerinde test edilmesine karşı olan Proefdiervrij'in verdiği bir dizi ilanda, farklı cam parfüm şişelerine hapsedilmiş çeşitli hayvanlar gösterilmiş ve "Stop testing cosmetics on animals" şeklinde sade ve çarpıcı bir metin ile mesaj pekiştirilmiş. Sanat yönetmeni Bram Tervoort?un tavşan, domuz, maymun gibi hayvanları kullandığı çalışmalarında; hayvanların çaresiz ve masum halleri, ayrıca 'cenin pozisyonu'na benzer bir şekilde yerleştirildikleri şişelerde sıkışmaları gerçekten insanda müthiş bir acıma ve öfke hissi uyandırıyor.


(Resimler için kaynak)


0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home