PAZARLAMANIN TÜM HARFLERİ BİRLEŞSİN!

28 Temmuz, 2006

"Yavrum eskiden buraları dağmış."



Küresel ısınmadan tırsanlar parmak kaldırsın. Ben öyle endişeliyim ki, "hiç çocuk yapmasam mı"diye düşünüyorum! İşte yaklaştığımız sonu çok güzel yüzümüze çarpan bir çalışma. "Nuh'un gemisini hazırlayalım". CART'COM, BDDP&fils tarafından.

Seç Bakalım



"Engellilere özel park yerine aracınızı park ettiyseniz, bir dahaki sefere sizi engelli olarak görelim, nasıl olur sizce?" düşüncesinden yola çıkılarak hazırlanmış çalışma.


Brüksel Eşit Haklar Komisyonu tarafından hazırlanan bu kampanya medyada çok büyük ilgi toplayarak, WOM ile de oldukça yayıldı.

Reklamveren: Cellule Egalité Des Chances -Cel Gelijke Kansen
Hizmet: Disabled Drivers Awareness
Ajans: LG&F, Brussels
Ülke: Belgium
Sanat Yönetmeni: Tom Javods
Stüdyo: Francois Millecamps
Kreatif Direktörler: Christophe Ghewy, Paul Wauters

Bu sitede aşağılara bakarsanız buna benzer başka bir kampanyayı da inceleyebilirsiniz.

27 Temmuz, 2006

Sunsilk II


Yine JWT, yine Sunsilk için yapmış. Bu kez sık sık karışan dolanan saçlar için "After-wash Combing Lotion" ürünü tanıtılıyor.

Yazıyı okuyamayanlara:
"Entrapped by messy hair?
...
After-wash Combing Lotion"

Bana kalırsa kızın saçları karışmaktan çok yapış yapış olmuş, yüzüne gözüne yapışmış. 'Karışmak' deyince benim aklıma biraz daha farklı şeyle gelirdi...


Bu saçlar unutulmaz!



"Unforgettable hair": JWT, Sunsilk Şampuanları için çalışmış. Yine çarpıcı bir mesaj iletimi.

26 Temmuz, 2006

Vakti gelmiş


Ogilvy & Mather Indonesia, MyBody Gym için hazırlamış. Böyle net mesajlara bayılıyorum...

25 Temmuz, 2006

Evian...


Evian bir süredir Türkiye'de de satılıyor. Ülkemizde 0.33 ve 1.5 litrelik pet ve 1 litrelik cam şişelerde piyasaya sürülen bu suyun ünü çooook büyük. Ben oldum olası merak ederdim, Madonna'nın yüzünü yıkamak için, banyo yapmak için deli gibi tükettiği, her gittiği yere götürdüğü (o ayrıca bir de okutuyor) bu su nasıl sihirli bir sudur böyle diye :) MTV'deki "Faboulous Life Of..." u izleyeniniz varsa, neredeyse her bölümünde adı geçen bu markayı siz de merak etmişsinizdir. Sadece ünlüler de değil aslında, elin Avrupalısı, Amerikalısı nereden bulsun bizim içtiğimiz güzelim suyu...Su içmesi gerektiğini bilen yabancı dostalrımız da içiyor bu suyu elbette. Ama gelgelelim, Evian'ın tadı o kadar kötü ki (pekçoklarına göre)... Ben de Evian'ı tattıktan sonra gerçekten Avrupalı arkadaşlarımın su içmekten neden böyle tiksinircesine kaçtıklarını daha iyi anladım :) Şöyle bir kabaca araştırdım ve bulgularıma (!) göre, vatandaşlarım da Evian'ı sevmemiş zaten. Herkesin ortak kanısı Evian'ın "hastalık yapmayan musluk suyu gibi" olduğu :) Yine de, bu tür yargılarda geleneksel damak tadının da etkili olduğunu da belirtelim, değil mi? 1789'den beri bu kadar popülerse, biz kimiz ki onu yerden yere vuralım! Ha, unutmadan, Evian'ı tersten okuyunuz, daha önce okumadıysanız...

Evian, DanoneSA tarafından Türkiye'ye getirildi.

24 Temmuz, 2006

Kimoo...


Cannes'dan ödülle dönen başka bir proje de, Quorum/Nazca Saatchi & Saatchi PerúPapa John's tarafından bulunan bu harika fikir oldu. Yeni bir medya yaratan 'pizza service' adlı bu kampanyada, bu küçü
k kartona basılı reklam anahtar deliğinin hemen altından tutturularak, ev sahibinin dikkatini çekmeyi amaçlıyor (hele bir çekmesin!).

Reklam, "Doğrudan Pazarlama Alanı'nda En İyi Medya Kullanımı" dalında Altın Aslan Ödülü'nü aldı.


Scrabble Aşkı

Fransa'daki Ogivly'nin 50'lerin tarzında hazırladığı nefis ilanları gördünüz mü bilmem...Ulusal scrabble turnuvası için yapılan reklamlar için kaynağımız yine adverblog.

Kim bu Emily??

Gectiğimiz günlerde aynı anda hem Los Angeles'ta hem New York'ta görülen bir billboard mesajı herkesin kafasını karıştırdı.

"Selam Steven,
Şimdi dikkatini çekebildim mi?
Artık o kadınla ilgili herşeyi biliyorum, seni pis sinsi ahlaksız ne idüğü belirsiz yavşak herif. Herşey kasetlerde kayıtlı.
Müstakbel eski karın,
Emily
not: Ayrıca bu ilanın parasını da kendi ortak hesabımızdan ödedim!

Kimse bu ilanın gerçek olduğunu düşünmüyor (çok belli) herkes Virütik bir hadise olduğunun farkında :) Ama ne? Yorumlardan takip ettiğim kadarıyla bu bir sinema filmi için yapılan bir viral marketing çalışması. Çok ilginç, bu Emily karakteri için bir fake blog bile yapmışlar. Bakmanızı tavsiye ederim, bu kadar 'yazılır' yani.

Bakalım zaman gösterecek. Yapılan yorumları buradan okuyabilrsiniz.

Beetle'la Sanat Dolu Dakikalar

Volkswagen Beetle'in, Beetle Art adında çok cici bir minisitesi var. Bu site sayesinde seçtiğiniz Hatchback ya da Cabriolet Beetle'inizin renklerini ve desenleriyle oyanayabiliyorsunuz. Zaten çok sempatik bir araba olan Beetle'i kullanıcıyla daha çok yakınlaştıran bu sitede, broşür yükleme gibi başka bölümler de var... Biraz kızsal, evet ama çok şirin!

23 Temmuz, 2006

Yetmiyor, yetmiyor...

Tüm dünyadaki insanları obeziteye sürükleyen fast-food alışkanlıklarının saçmalığı yetmezmiş gibi, şimdi de yine aynı şekilde her tarafa yayılan XXL menüler sinrilerimi bozuyor. Burgerler giderek fantastik boyutlarda yapılıyor ve millet artık normal büyüklükteki hamburgerlerle tabii ki doymadığından, bu extra supresized hamburgerleri, cheeseburgerleri yiyor.
Fast-food sektörü, obeziteye neden olduğu için karşılaştığı bunca tepkiye rağmen eskisinden daha da hızlı bir şekilde büyüyor.
(Advertising Age'in bu konuyla ilgili hazırladığı hazırladığı Podcast'leri buradan (video) ve buradan (audio) indirebilirsiniz.)


Gerçekten de, sigaranın zararlı olduğunu savunup da çocukları kötü etkilemesin diye billboardlardan Marlboro ilanlarını kaldıran ülkeler, Ronald Mc Donald'ın etkisinin de Marlboro gibi olduğunun farkında değil. Sonuçta ikisi de kötü alışkanlıklara teşvik edici. Ayrıca, sunulan menüler epey bir büyütüldü ve fast-food reklamları da çok özendirici hale geldi. ABD'deki çocukların 95%'inin Ronald McDonald karakterini şıp diye tanıdıklarını biliyor muydunuz? Bunun Türkiye'de de yakın bir değere sahip olduğuna eminim.

Talep oldukça fast-foodların gelişimi elbette önlenemeyecek. Başka çözüm yolları bulunmalı...