PAZARLAMANIN TÜM HARFLERİ BİRLEŞSİN!

23 Temmuz, 2006

Yetmiyor, yetmiyor...

Tüm dünyadaki insanları obeziteye sürükleyen fast-food alışkanlıklarının saçmalığı yetmezmiş gibi, şimdi de yine aynı şekilde her tarafa yayılan XXL menüler sinrilerimi bozuyor. Burgerler giderek fantastik boyutlarda yapılıyor ve millet artık normal büyüklükteki hamburgerlerle tabii ki doymadığından, bu extra supresized hamburgerleri, cheeseburgerleri yiyor.
Fast-food sektörü, obeziteye neden olduğu için karşılaştığı bunca tepkiye rağmen eskisinden daha da hızlı bir şekilde büyüyor.
(Advertising Age'in bu konuyla ilgili hazırladığı hazırladığı Podcast'leri buradan (video) ve buradan (audio) indirebilirsiniz.)


Gerçekten de, sigaranın zararlı olduğunu savunup da çocukları kötü etkilemesin diye billboardlardan Marlboro ilanlarını kaldıran ülkeler, Ronald Mc Donald'ın etkisinin de Marlboro gibi olduğunun farkında değil. Sonuçta ikisi de kötü alışkanlıklara teşvik edici. Ayrıca, sunulan menüler epey bir büyütüldü ve fast-food reklamları da çok özendirici hale geldi. ABD'deki çocukların 95%'inin Ronald McDonald karakterini şıp diye tanıdıklarını biliyor muydunuz? Bunun Türkiye'de de yakın bir değere sahip olduğuna eminim.

Talep oldukça fast-foodların gelişimi elbette önlenemeyecek. Başka çözüm yolları bulunmalı...

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home