PAZARLAMANIN TÜM HARFLERİ BİRLEŞSİN!

02 Ağustos, 2006

Sınır neresi?


Bir-iki haftadır Cola Turca reklamlarını görmüşsünüzdür. "Hep beraber" isimli film fena olmamış ama konumuz o değil zaten. Bahsetmek istediğim, reklam kuşakları başlarında ve sonlarında verilen "Lezzet" filmleri. Eminim bir sürü kişi farketmiştir; Cola Turca bu reklamlarla dev rakibi Coca-Cola'yı neredeyse tıpatıp alıp kopyalamış. Coca-Cola sanırım bir senedir, bu kuşak başlarındaki reklamlarında kolayı içirmeye yönelik görüntülere yer veriyordu (Kenarından sular süzülen buzlu bardağın içine fışır fışır akan kola). Geçen hafta Cola Turca'nın bu reklamlarını (biri kırmızı biri mavi temalı) ilk kez gördüğüm an -sonradan öğrendiğime göre- tüm arkadaşlarım gibi ben de Coca-Cola sanmıştım. Görüntülerinden, ses efektlerinden müziğine kadar birebir taklit edilmiş! Bilerek yaptıkları, açıklanabileecek bir strateji olduğunu düşünmek istesem de, onun da bu şekilde yapılmadığını gayet iyi biliyoruz. Daha önce orjinal ve başarılı reklam kampanyalarıyla karşımıza çıkab Cola Turca'nın bu kez pazarlamanın hangi köşesinden tuttuğunu anlamaya çalışıyorum, efendim.